Diverse klantenservices van zorgverzekeraars verstrekken in een op de drie gevallen onjuiste of gebrekkige informatie omtrent de zorgverzekering. Dit blijkt uit een onderzoek van de consumentenbond onder vijftien zorgverzekeraars in Nederland.
Voor het onderzoek dat werd uitgevoerd middels de zogeheten “mysterieshoppers” werden er drie vragen gesteld per email en per telefoon beide driemaal. De vragen gingen over de vergoedingen, de berekening na een scheiding, een machtiging en het overstappen van een volwassen kind naar de polis van de ouders. Opvallend was dat er regelmatig verkeerde informatie verstrekt is tot soms wel driemaal. De zorgverzekeraars die zijn betrokken bij het onderzoek reageerden verbaasd en vertelde zich niet te herkennen in deze uitkomsten, zij stellen dan ook een onderzoek in naar hoe dit kan gebeuren.
Hoe zijn uw ervaringen?
De meeste consumenten van zorgverzekerinwijzer laten zich vrij positief uit over hun zorgverzekeraar, u kunt een beoordeling achterlaten op de volgende pagina: Deel uw ervaring. Door uw informatie te delen met andere consumenten kan de kwaliteit van de zorgverzekeraars hoog gehouden worden. Wij vragen u dan ook uw ervaring te delen met ons, een kleine moeite maar zeer waardevolle informatie.
Heeft u zelf slechte ervaringen met zorgverzekeraars die zeker onder de aandacht gebracht moeten worden? Mail ons en wij zullen ons team dit verder laten onderzoeken!