DSW groeit met 15% en hekelt de budgetpolis

Polis DSW stijgt

Zorgverzekeraar DSW lijkt wederom de grote winnaar te zijn op het gebied van klantenwinning in de afgelopen overstapperiode. Daar er vorig jaar 15% is bijgekomen, lijken ze dit nu met wederom 55.000 nieuwe klanten weer te evenaren.  Vooral de solidariteit en de eerlijke zorgpremie van DSW lijken de consumenten over de streep te trekken, zo meldt DSW topman Chris Oomen vandaag in Zorgvisie.

Budgetpolis, bah!

Het is dan ook geen opmerkelijk detail dat Oomen de budgetpolis hekelt, sterker nog hij heeft geen goed woord over voor verzekeraars die zich inlaten met dergelijke polissen. Volgens hem is het alleen mogelijk een dergelijke polis aan te bieden door sommige ziekenhuizen uit te sluiten en onder druk te zetten om akkoord te gaan met een lagere prijs voor de behandeling. Een persoon die dezelfde behandeling moet ondergaan en een hoger tarief moet betalen, dat kan toch eigenlijk niet! ZorgverzekeringWijzer heeft afgelopen jaar al eerder opgeroepen om de budgetpolis te verbieden, zie ook: Verbied de budgetpolis.

Regionaal georiënteerde collectiviteiten dan?

Hier zegt hij ook geen voorstander van te zijn. Als gemeenten of werkgevers gaan bepalen welke zorg je moet gaan gebruiken dan ondergraaf je het zorgstelsel. De keuze voor zowel arts als polis moeten vrij zijn in Nederland, preventie is voor de overheid niet voor een verzekeraar!

Welke polissen zijn budgetpolissen?

Hier heeft ZorgverzekeringWijzer een mooi artikel over geschreven, met; wat is een budgetpolis. Hier kunt u exact terugvinden welke polissen hieronder vallen en waar je een dergelijke polis aan kunt herkennen. Wij raden het in ieder geval af om een dergelijke polis af te sluiten daar je aan het eind van de rit altijd meer lijkt te gaan betalen dan indien je een keuzevrije zorgpolis afsluit voor een paar euro meer per maand!

Last Updated on 10 maart 2020 by Frans Kooning

Oprichter van ZorgverzekeringWijzer.nl, gespecialiseerd verpleegkundige van beroep. "Een website moet gemaakt zijn voor de patiënt (consument), dat laten we dan ook terugkomen op alle vlakken. Wij volgen al het laatste nieuws op de minuut, en delen dat graag met u!"

Heeft u vragen of tips, u kunt mij bereiken per e-mail.