Minister Schippers lanceert campagne ambulance

Campagne de mensen van de ambulance

Vanmiddag lanceert minister Schippers de driejarige landelijke voorlichtingscampagne ‘De mensen van de ambulance’. Het doel is om Nederlanders beter te informeren over ambulancezorg, zodat er hopelijk meer begrip wordt opgebracht voor de werkwijze van ambulancehulpverleners.

Uit onderzoek is gebleken dat Nederlanders zeer tevreden zijn over ambulancezorg maar dat ze vaak niet weten hoe het precies werkt en wat ze wel of niet kunnen verwachten van ambulancehulpverleners. Irritaties, onbegrip, oplopende emoties of ongewenst gedrag richting ambulancehulpverleners zijn soms het gevolg. De voorlichtingscampagne wil duidelijkheid brengen door middel van drie hoofdthema’s, namelijk: ‘als je 112 belt’, ‘in het verkeer’ en ‘bij zorgverlening’.

Ambulanceprofessionals als boegbeeld
Ambulanceprofessionals zijn erg betrokken geweest bij de ontwikkeling van de campagne. Zij zijn de stem (meldkamer) en het gezicht (straatbeeld) van ambulancezorg en daarom de zeer geschikt als boegbeeld van de campagne. Dit is doorgevoerd in de campagnenaam, huisstijl, communicatiemiddelen maar ook in de korte filmpjes met tips en adviezen en op het weblog op de website www.demensenvandeambulance.nl. Zij vertellen over bijzondere momenten tijdens hun werk en geven zij tips en adviezen.

Benieuwd hoe de ambulancezorg nu precies in zijn werk gaat? Bekijk hieronder de animatie van de ambulancezorg, onderdeel van de campagne ‘De mensen van de ambulance’. In ons zorgvergoedingen overzicht vindt u meer informatie over de vergoeding van ambulancezorg.

Bron: Ambulancezorg Nederland

 

Last Updated on 24 februari 2020 by Frans Kooning

Oprichter van ZorgverzekeringWijzer.nl, gespecialiseerd verpleegkundige van beroep. "Een website moet gemaakt zijn voor de patiënt (consument), dat laten we dan ook terugkomen op alle vlakken. Wij volgen al het laatste nieuws op de minuut, en delen dat graag met u!"

Heeft u vragen of tips, u kunt mij bereiken per e-mail.