Hoogste tevredenheid voor zorgverzekeraars ONVZ en PNOzorg

Hoogste tevredenheid zorgverzekeraars

Zorgverzekeraars hebben hun dienstverlening steeds beter op orde. Over de gehele linie stijgt het rapportcijfer voor de verschillende zorgverzekeraars licht. De klanttevredenheid over de premies van de meeste zorgverzekeraars is toegenomen.

Dit blijkt uit de KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2014 van onderzoeksbureau MarketResponse en Jan M. de Mos Consultancy.

Declaraties, zorgpremie en vrije zorgkeuze

Vooral het afhandelen van declaraties speelt een grote rol bij de tevredenheid van de consument. Deze declaraties zijn steeds vaker online te regelen waardoor het makkelijker en sneller verwerkt wordt. De daling van de premie voor de basisverzekering, die de meeste verzekeraars hebben doorgevoerd in het najaar, leidt bij vrijwel alle verzekeraars tot een betere beoordeling van de prijs. Uit het onderzoek blijkt ook dat klanten van een groot deel van de zorgverzekeraars veel waarde hechten aan de vrije keuze van zorgverleners. Veel zorgverzekeraars spelen hier dan ook op in met hun polisvoorwaarden.

Rapportcijfers zorgverzekeraars

Respondenten die meededen aan het onderzoek hebben hun zorgverzekeraar een rapportcijfer voor hun dienstverlening gegeven. Alle zorgverzekeraars scoren een ruime voldoende. Het hoogste rapportcijfer wordt gegeven aan ONVZ en PNOzorg. Zij worden beide beoordeeld met een gemiddelde van 8,4. Onderaan de lijst is Take Care Now! te vinden met een gemiddelde van 7,5. De gehele lijst met rapportcijfers ziet er als volgt uit:

 

ONVZ Zorgverzekeraar8,4
PNOzorg8,4
OZF Achmea8,2
VvAA8,2
DSW Zorgverzekeraar8,2
Pro Life8,2
Zorg en Zekerheid8,1
CZdirect8,0
OHRA8,0
Azivo7,9
Salland Verzekeringen7,9
IZA7,9
De Friesland7,9
Agis7,9
Anderzorg7,9
FBTO7,9
Delta Lloyd7,9
Interpolis7,8
CZ7,8
IZZ7,8
Univé7,8
Menzis7,8
Zilveren Kruis Achmea7,7
Avéro Achmea7,6
VGZ7,6
Take Care Now!7,5

Bron: Skipr, MarketResponse

Last Updated on 24 februari 2020 by Frans Kooning